با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۱ خرداد ۴, پنجشنبه

ديروز در سايت راديو فردا در فيس بوک مقاله اي  از روزنامه گاردين چاپ شده بود که توجه من را خيلي‌ به خود جلب کرد.  برداشت دلبخواه و كاملا مغرضانه  و نتيجه گيري  حكم صادره  به گونه ي قاضي صلواتي ! از سوي راديو فردا  عليه مجاهدين برايم عجيب نبود چون   چنين گزارشات مغرضانه اي در باره مجاهدين از اين راديو  سابقه دار است. آنچه كه براي من بسيارعجيب مي نمود , 
اين بود كه راديو فردا اين گزارش را به نقل از يك روزنامه مشهور خارجي نوشته بود كه معمولا به هيچ وجه يک‌تنه به قاضي نمي‌روند.
 براي همين تصميم گرفتم که به منبع اصلي‌ مراجعه کنم. وقتي‌ که مقاله گاردين را خواندم کاملا برداشت متفاوتي از اين مقاله کردم, چرا که  اين نوشتار يک نگاه عميق به هر دو طرف قضايا  داشت.  اين مقاله در باره  جزئيات قرارگيري نام سازمان مجاهدين  خلق ايران در ليست تروريستي بود و دلائلي که يک سري مقامات ارشد امريکايي از نظامي و غير نظامي  طرفدار سر سخت اين گروه هستند را عنوان ميکرد. و اصل صحبت اين مقاله بر سر حق آزادي بيان و ضايع نشدنش بود. 

 مقامات ارشد آمريکا که شامل ژنرال‌ها  مقامات حقوقي و دولتي در دو دوره متفاوت رياست جمهوري بودند به حق  خارج شدن مجاهدين از ليست سياه تروريستي دولت آمريکا تاکيد ميکردند. و چند خطي‌ هم از مخالفان  مجاهدين و مدافعان رژيم ولايت فقيه در خارجه بويژه آمريكا,  مانند  رضا مرعشي لابي شناخته شده« نياک»  در اين گزارش  ذکر شده بود. 
 ولي‌  راديو فردا از اين همه گزارش كه سخنان طرفهاي دعوا را با شاخ  برگ تمام منعكس كرده بود , بدون رعايت ذره اي رسالت روزنامه نگاري و امانت داري, مغرضانه قسمت‌هاي دلبخواه و كاملا گزينشي  را بازتاب  داده بود كه  انگار روزنامه گاردين  همه مقاله اش را   در باره رضا  مرعشي نوشته بودند نه ليست تروريستي وزارت خارجه و اعتراض مقامات ارشد آمريکا به اين نامگذاري بي‌ پايه و اساس . 
باري اين رذالت خاصي‌ است که يک خبر را ناقص و باب مجيز خواندن و خوش خدمتي کردن به   ملا‌ها درج  و اخبار را وارانه جلوه داد.  اميدوارم که اين سياست کثيف دروغ  و  جنايت کشور آخوند زده يک اپيدمي نباشد. به قول شاملو بزرگ مرد تاريخ شعر ايران" سخت است فهماندن چيزي به کسي‌ که درقبال نفهميدنش پول مي‌گيرد".  و چه مصداق خوبي‌ دارد اين جمله!


پيمانه مير شفيعي
24 مي 2012


لينك گزارش گاردين: