با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۱ خرداد ۱۲, جمعه

72  سال پيش ژنرال چارلز دوگُل  رهبر مقاومت فرانسه در حاليکه در تبعيد بسر ميبرد  شروع   مقاومت عليه نازيسم را اعلام نمود. صداي وي همچنان از طريق مقاومت ايران تکرار ميشود" هر اتفاقي بيفتد   شعله هاي مقاومت نبايد   خاموش  شود و نخواهد شد". سه دهه گذشته  بيشترين تلاطم بدترين  در خاورميانه رخداده است که چشم اين طوفانها ايران بوده است. عنصر اصلي که ميتواند تعادل براي صلح در منطقه را بوجود آورد يک سازمان پشتيبان دموکراسي بنام مجاهدين است که توسط رژيم تهران مورد تهديد قرار گرفته است.  اين گروه يک پيام رادر خلال مبارزه حماسي اش با فاشيست مذهبي در ايران مرتبا تکرار نموده : 
"تنها روش براي يک راه حل منطقي و عملي بحران ايران تغيير دموکراتيک توسط مردم ايران و مقاومت سازمان يافته اش مي باشد."  اين سخن اخيرا توسط کميته بين المللي عدالت که از 4000 پارلمانتر شامل پارلمان بحرين و سناي آلمان تشکيل شده است تکرار شد. 
با نگاهي به درسهاي گذشته ما درميابيم که در سه دهه گذشته با شکست انکارناپذير غرب در سياستش براي تعظيم در برابر ملاها روبرو بوده ايم. مفهوم تغيير ذات يک افعي براي بوسيدن و نه گاز گرفتن احمقانه بوده و گدايي براي يک موضوع منطقي از يک قاتل قرون وسطايي مردم ايران توهم است. طبيعت سيري ناپذير يک ستمگر بر پايه منشور "ولايت فقيه" و ادعاي نمايندگي خدا بر روي زمين و دستکاري مذهب بمنظور ايجاد يک فرقه ي بي سابقه در سراسر دنيا نميتواند با رقص ديپلماتيک خاموش شود.  

 براي سالها مقاومت ايران منابع انساني و مالي و سازماني خود را درگير روشن نمودن حقيقت براي صاحبنظران و سياستمداران خيالپردازي نموده که به رژيم ايران فرصت ادامه طولاني حکومت را طي بيش از دو دهه داده اند. عليرغم شريک جرم بودن آنها در جنايات اين رژيم اين سياستمداران در فراهم نمودن مشروعيت عمومي و ثبات براي اين رژيم شکست خوردند.
پيام بروشني شفاف است:
ثابت شده که افعي کبوتر نميزايد.  بدين معني که اين رژيم نميتواند اصلاح شود ومفهوم ميانه روي در رژيم ولايت مطلقه فقيه  يک افسانه نادر است.  ثابت شده که هيچ آلترناتيو دروني براي تثوکراسي حاکم پيدا نميشود. رژيم همچنانکه تضعيف ميشود در حال بلعيدن جناح هاي خود است:مانند موسوي –رفسنجاني-خاتمي و حتي احمدي نژاد. ثابت شده که اين رژيم عوامفريب و غير انسانيست طوريکه بدون شکنجه و اعدام و بدار آويختن و جنگ و صدوربحران و تروريسم دوام نمي آورد .   
ثابت شده که که هيچگونه تحمل و پايبندي به کوتاه آمدن براي دستيابي به مهمات جنگ هسته اي  نداشته و با تردستي  استادانه اي از هر تاکتيک براي خريد وقت تا رسيدن به اهداف خود بهره ميگيرد. رژيم درخواست بسته هاي تشويقي و مماشات و مصالحه و همچنين نگه داشتن مجاهدين در ليست تروريستي همراه با حمله هاي خونين به آنها را دارد: 
يک کمپين چند ميليارد دلاري ننگين و بسيج همه صاحبنظران پشتيبان ملاها براي جعل داستانهاي مرموز بر عليه اصليترين مخالفان رژيم   از آن جمله است.
بهر حال شعله مقاومت خاموش نشده است .گروه 5+1 هر کارممکني انجام دادند تا همگام با اهداف رژيم موانعي براي بزنجير کشيدن جنبش اپوزيسيون و منابع بکر آن بوجود آورند. اروپايي ها در سال 2009 درسشان را  آموختند و بعد از   شکست قانوني وفساد طولاني مدت عاقبت مجاهدين را از ليست بيرون آوردند.آمريکا بهرحال هنوز از آن تجربه درسي نگرفته است.
يک تشويق مکمل براي تهران قبل از آخرين مذاکره هسته اي هنگامي بود که وزارت خارجه آمريکا خروج از ليست را تا پايان جابجايي ساکنان اشرف به "زندان ليبرتي" به تعويق انداخت.هزينه سنگين آن که بوروکراتهاي يقه سفيد کاخ سفيد نگرانش نيستند قبلا با خون مخالفان و فعالان و هواداران مجاهدين در ايران پرداخته شده است.هر سه ساعت يک زنداني سياسي در ايران اعدام ميشود.
سال گذشته حداقل 90000 تن در گردهمايي پاريس در فرانسه شرکت نمودند. اين تجمع ميزبان يک اتحاد از صدها سياستمدار و پارلمانتر از اروپا –آمريکا و خاور ميانه بود. اعلان حمايت 4000 پارلمانتر از 30 پارلمان و 5000 شهردار در اروپا و 3000 فرستاده مذهبي از اروپا و آمريکا از دستاوردهاي همايش بود.
امسال اين برنامه روز 23 ژوئن با دستور کار گسترده تري براي نشان دادن حمايت از مقاومت ايران با رهبري کاريزماتيک مريم رجوي  برگزار ميشود. اين چشمگيرترين و منحصر بفردترين همايش عناصر ضد بنيادگرايي و حامي دموکراسي از سراسر دنياست. عظمت گردهمايي 2011 توسط آندرو کارد از کاخ سفيد بعنوان انعکاس فوق العاده مقاومت ايران توصيف شد:"اکنون زمان واقعي آنست که مردم سراسر دنيا که حامي دموکراسي هستند در کنار مردم ايران و مجاهدين و مبارزه شان براي دموکراسي بايستند." 
هنري لکرک وکيل برجسته اروپايي و نماينده افتخاري ليگ حقوق بشر در سخنانش ميگويد:" اين يک رسواييست که با آنهايي که بر حقشان براي مقاومت در برابر يک رژيم ستمگر پافشاري ميکنند بعنوان تروريست  رفتارشود. ميخواهم ازينجا به اوباما متذکر شوم و بگويم که "بله آقاي اوباما براي مدتي تو يک نمونه از آرزوهاي آمريکاييان براي ما و در اينجا بودي.ما معتقديم که مردم آمريکا شريک جنايات نيستند.اما تو نميتواني ساکنان اشرف را در ليست تروريستي نگهداري و بدينوسيله عذري براي مرگشان فراهم کني. آنها نمايندگان و سخنگويان همه فعالان مقاومت  در همه جا هستند.ما بايد به برچسب زدن آنها پايان دهيم و ما بايد مردم ايران را با همه نيرو حمايت نماييم.مسلم است که آنها آزادي را بدست خواهند آورد."
پايان
 ترجمه مقاله اي از سايت آفيشيال واير است.