با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ آذر ۲۶, شنبه

عقب نشيني هاي وحشت آلود خامنه اي از سوراخ وزارت خارجه کم کم به موضوع تمسخر باندهاي مختلف رژيم شده است. بطوريکه هربار خامنه اي طعم شکستي را در سياستهاي راهبردي مي چشد سريعا از بلند گوي دستگاه تروريستي وزارت خارجه روضه صلح وامنيت و...را سر مي دهداين مسئله البته پيامدهائي براي کل رژيم دارد از جمله تشديد ريزش و روحيه باختگي مضاعف در تمامي بدنه نظام است به همين خاطر هر کس که از اين بابت احساس خطر وسرنگوني کند با لگد زدن به اين نهاد ولايت فقيه در واقع دم خامنه اي را به دندان نيش مي کشد.

توضيح درباره سفر بي سر و صداي وزيراطلاعات ,خبر گزاري حکومتي ايسنا , ۲۳ آذر ۱۳۹۰, سخنگوي وزارت امورخارجه با بيان اينکه تهديدها عليه جمهوري اسلامي ايران صرفا جنگ رواني است، تاکيد کرد: آمريکا و رژيم صهيونيستي با تهديدهاي مختلف براي جنگي کردن فضاي منطقه تلاش ميکنند. 
رامين مهمانپرست در پاسخ به اين پرسش که آيا جمهوري اسلامي ايران توانايي بستن تنگه هرمز به عنوان اهرم بازدارنده در برابر تهديدها عليه ايران را دارد؟ گفت: جمهوري اسلامي ايران بارها اعلام کرده است که بحث بستن تنگه هرمز در دستور کار قرار ندارد، زيرا بر اين باور است که ثبات و آرامش بايد در منطقه برقرار باشد و همه کشورهاي منطقه در سايه امنيت و آرامش براي پيشرفت و توسعه تلاش کنند. 
وي گفت: زماني که آمريکا و رژيم صهيونيستي تهديدهاي مختلفي را مطرح ميکنند، در واقع، براي ايجاد فضاي جنگي در منطقه تلاش ميکنند که البته در چنين فضايي امکان دارد عکسالعملهايي نيز اعلام شود. 
مهمانپرست، که با شبکه خبري «العالم» گفتوگو ميکرد با بيان اينکه امکان دارد آنها به صورت غيرمنطقي و غيرعاقلانه برخي اقدامات نظامي در دستور کار خود قرار دهند، تصريح کرد: اگر فضاي منطقه جنگي شود، در آن صورت همه چيز جنگي خواهد شد. 
سخنگوي وزارت امور خارجه درباره تهديدهاي دشمنان عليه ايران اسلامي گفت: تهديدهايي که درباره اجراي عمليات نظامي عليه ايران وجود دارد، صرفا جنبه جنگ رواني دارد. کشورهاي غربي به ويژه آمريکا و رژيم صهيونيستي به هيچ وجه امکان عمليات نظامي در منطقه براي خود متصور نيستند. چنين اقدامي براي آنها هزينههاي فوقالعاده سنگيني خواهد داشت. بنابراين، آنها سعي ميکنند با روي آوردن به جنگ رواني بخشي از حيثيت از دست رفته خود را بازيابند و نبايد به اين مسائل زياد توجه کرد. 
وي درباره مواضع جمهوري اسلامي ايران درباره تهديدها و تحولات بينالمللي گفت: برخي افرادي که در کشور مسئوليت رسمي سياسي ندارند ممکن است در قالب نماينده مجلس و نماينده بخشي از مردم، نظرات شخصي خود را ابراز کنند، اما مواضع رسمي ايران از طريق مقامات رسمي و سياسي اعلام ميشود. 
سخنگوي وزارت امور خارجه درباره سفر «حيدر مصلحي»، وزير اطلاعات کشورمان به عربستان سعودي نيز گفت: وضعيت منطقه ايجاب ميکند که کشورهاي موثر با يکديگر رايزني و تبادلنظر کنند. يکي از موضوعهايي که هماکنون در منطقه فوقالعاده حائز اهميت است مسائل امنيتي است. طرحها و توطئههايي در حال شکلگيري است تا ارتباط و همکاريهاي کشورهاي منطقه را به خطر بيندازد. 
وي تصريح کرد: حتما يکي از مسائل مورد گفتوگو در اين سفر بررسي سوءتفاهمهايي است که مطرح شده است. آمريکا اتهامهايي عليه جمهوري اسلامي ايران مطرح کرده است که بايد با مذاکرات صريح و روشن، بيپايه و بياساس بودن چنين اتهامهايي روشن شود تا سوءظنها برطرف و مشخص شود که پشتپرده اين گونه سناريوها چه اهدافي نهفته است؛ زيرا چنين سناريوهايي امنيت و منافع هر دو کشور ايران و عربستان و نيز منطقه را هدف قرار داده است. 
مهمانپرست با اشاره به طرح برخي سناريوها عليه ايران و کشورهاي منطقه از سوي دشمنان اسلام تاکيد کرد: طرح چنين سناريوهايي تامينکننده منافع رژيم صهيونيستي است و بايد با درايت کافي و کامل درباره اين گونه اتهامها و توطئهها اقدام مناسبي در پيش گرفته شود.
بابک سر فراز
۲۳آذر۱۳۹۰


بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ