با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ دی ۶, سه‌شنبه

تلويزيون فاکس نيوز ۵ دي۹۰، حول موضوع کمپ اشرف و جابجايي ۳۴۰۰نفر ساکنان اشرف از کمپ اشرف به کمپ ليبرتي،ميزگردي داشت.
در اين ميز گرد، مايکل موکيزي گفت: حالا اين افراد در کمپي هستند که بي دفاع هستند، و نيروهاي امريکايي بيرون کشيده اند، که نتيجه اش اين است که حالا آنها در اختيار دولت عراق هستند که در واقع به نيابت از دولت ايران عمل مي کند. به آنها دو بار حمله کرده اند دو بار وقتي که وزير دفاع امريکا باب گيتس در کشور بود.
مجري فاکس برت بايراظهار نمود: اين دادستان سابق کل امريکا مايکل موکيزي بود که درباره گروهي از ناراضيان ايراني صحبت مي کرد که در واقع در عراق زندگي مي کنند و دارند جايشان را از دست مي دهند که در آن احساس حفاظت مي‌کردند و به جاي ديگري مي‌روند. بگذاريد به پنلمان استيو، ابي و چارلز برگرديم. ابي، اين شرايط کمپ اشرف در اين نقطه بسيار حساس است.

ابي استودارد از نشريه هيل نظرش اين بود که : اين ما را در شرايط سختي قرار داده چون ما به آن کشيده خواهيم شد يعني دولت امريکا سعي مي‌کند به تشريک مساعي با عراق ادامه دهد – براي امنيت خودشان – در عين حال ما سعي مي کنيم از تنش فرقه اي و بهم ريختگي سياسي که آنجا دارد بالا مي‌گيرد بيرون باقي بمانيم. ما حالا مي بينيم نخست وزير اين افراد را مي‌خواهد اخراج کند، آنها موقتا به کمپ ليبرتي که يک کمپ سابق امريکايي است منتقل خواهند شد، هيچ محل سکونت نهايي وجود ندارد طرحهايي براي باز اسکان وجود دارد. بدون نيروهاي امريکايي، و ناظرين ملل متحد همه مي‌گويند آنها در امان نخواهند بود و خشونت خواهد بود چون ساکنين کمپ به اين مکان موقت منتقل خواهند شد و او از حاکميت ايران دفاع مي کند. اين يک کلاف سردرگم خواهد بود و ما خودمان را در وسط اين مي‌يابيم که مجبوريم طرف يکي را بگيريم و اين شرايط بسيار سختي خواهد بود در حالي که سعي مي‌کنيم اين برخورد کنار ماندن را پيش بگيريم که ظرف چند روزي که عراق را ترک مي کنيم مساله ايجاد مي شود. 
در ادامه برت بايرگفت: و اين کمپ در ۵۰ مايلي مرز ايران در داخل عراق قرار دارد و آنطور که جنيفر گريفينز امشب يک گزارش عالي داد، ما اين برداشت را داشتيم و داريم که امريکا يک وظيفه حفاظت دارد. استيو؟
استيو هيز از ويکلي استاندارد پاسخ داد: بله و اين يکي از دلايلي است که چنين مشکلي وجود دارد که يک عنصر فاجعه انساني در آن وجود دارد و همينطور تاثيرات سياسي وجود دارد. فاجعه انساني واضح است اگر ما از آنها حفاظت نکنيم آنها به راحتي مي‌توانند قرباني ارتباط بين اين دو دولت باشند. اين فاجعه آميز خواهد بود. در طرف سياسي اوضاع، ايالات متحده متاسفانه تاريخچه اي از انجام به آن در عراق دارد بياد مي آوريد وقتي به ۱۹۹۱ برمي گرديد جرج اچ بوش روي راديو رفت مردم در سراسر کشور او را شنيدند که گفت عليه دولتتان قيام کنيد و ما پشت شما را داريم. شيعيان اين کار را کردند، کردها اين کار را در شمال کردند، و بعد ما به آنها پشت کرديم. ما نمي توانيم اين کار را بکنيم. اگر ما مي خواهيم مردم از روي منافع خودشان و منافع مورد انتظار ما کاري بکنند ما بايد قولمان را نگه داريم وقتي از افراد مي‌خواهيم کاري براي ما بکنند. و بنظر مي رسد در اين مورد ما قولمان را نگه نداشته ايم.
برت بايرمجري فاکس گفت: نخست وزير مالکي گفت که ما نمي خواهيم آنها را به ايران بدهيم و نمي خواهيم آنها را بکشيم و نمي خواهيم آنها را سرکوب کنيم ولي حضور آنها اينجا غير قانوني و نامشروع است.
چارلز گرات هامر ، ستون نويس نظرش اين بود که: آنچه ما مي بينيم نتيجه تخليه کاملي است که اوباما در مورد آن تصميم گرفت بر خلاف ژنرالهايي که يک نيروي باقيمانده در عراق بعنوان ضد ضربه اساسا در برابر نفوذ ايران مي‌خواستند. اين کاملا نفوذ ايران است. گروهي که ما داريم درباره آن صحبت مي کنيم بطور متعصبي ضد رژيم تهران هستند. آنها در واقع به ما کمک کردند. آنها همانهايي هستند که تاسيسات غني سازي در نظنز را افشا کردند. آنها عواملي در داخل ايران دارند و حالا بي دفاع هستند. اينکه چرا ما آنها را در ليست تروريستي نگه داشته‌ايم من نمي فهمم. آنها بيش از ۱۵ سال است درگير ترور نبوده‌اند ولي بيش از ۳۰ سال است عليه امريکا نبوده‌اند. آنها سرمايه‌اي هستند و همانطور که از خبرنگار در اين برنامه شنيديم ما به آنها تضمينهاي مکتوب حفاظت در برابر تحويل دادن سلاحهايشان داديم که زياد داشتند. بنابراين فکر مي‌کنم اين يک موضوع احترام گذاشتن موضوع ضرورت استراتژيک است. حد اقل کاري که مي توانيم بکنيم اين است که آنها را به اين کمپ دور از مرز با ايران منتقل کنيم که ايران گاه به گاه به آنها خمپاره مي‌زند، و اينکه به آنها کمک کنيم باز اسکان داده شوند ولي شما نمي توانيد وقتي رسما تروريست خوانده مي‌شوند اين کار را بکنيد بنابراين بايد آنها را از ليست خارج کنيم و حداقل آنها را باز اسکان دهيم.
برت باير از استيو خواست ادامه بدهد وگفت: استيو، بطور گسترده تر در مورد فضا در عراق ، خشونت زيادي در چند روز گذشته بوده است.
استيو در توضيحات خودش بيان داشت: ببينيد، عراق دارد از هم مي پاشد. به هيچ صورت نمي‌شود آرايشش کرد. اين چيزي است که دارد اتفاق مي افتد. اين نتيجه منطقي سه سال چشم پوشي است. اين چيزي است که با دولت اوباما صورت مي گيرد. تلفنهاي رهبران عراق بي جواب باقي مانده، درخواستها عمل ناشده مانده‌اند. شما يک دولتي داشتيد، يک کانديدا و بعد سناتور باراک اوباما که عليه عراق بود و آن را جنگ لعنتي ناميد و حالا رييس جمهور باراک اوباما را داريد که از اول توجهي به اين جنگ نکرد. او اين را به معاون رييس جمهور سپرد که معتقد بود عراق بايد تجزيه شود و به سه کشور مختلف تقسيم شود. اين عواقب منطقي آن انتحابهاي سياسي هستند و من فکر مي کنم متاسفانه ما داريم به شرايطي نگاه مي کنيم که تصور بهتر شدن آن سخت است. شما اين نوع خشونت را ديديد و سخت مي‌شود تصور کرد که بهتر بشود. و احتمالا در طول بهار بطور قابل توجهي بدتر خواهد شد.
ابي: درست است حالا که ما رفته‌ايم اين ايران کماکان دخالت خواهد کرد. همه اين تنشهاي شيعه و سني وجود دارد که ما اهرممان را از دست داده‌ايم. با اينحال ترک عراق براي مردم امريکا بسيار محبوب است، بنابراين همينطور که در طول ۲۰۱۲ م انتظار داريم اوضاع در آنجا که خرابتر مي‌شود، بحثي خواهد بود که آيا اين کار درستي بود يا نه. در اين نقطه پررزيدنت اوباما بخاطر ترک کامل (عراق) تاييديه بالايي مي‌گيرد و بنابراين ببينيم آيا اين عوض خواهد شد.
چارل: گمان مي کنم تاريخ کمتر خير کند. فاجعه اين جا است که به وي يک جنگ تحويل داده شده بود. شورشيان موفق شدن. حتي دولت شيعه مسوليت ميليشياهاي شيعه را بهده گرفت و آنها را نابود کرد. ما کشوري داشتيم که انتخابات داشته. ترکيبي از نمايندگان سني, کردها و شيعيان داشته. طي اين سه سال اين دولت يک وظيفه داشته: همانطور که در يک سال و نيم اخير داشتيم, رسيدن به ترتيباتي که در آن آمريکا نقش غير رزمي براي عمال فشار داشته باشد. اما ما چنين کاري را نکرديم و آنچه که تراتژي است نتيجه اين است که به اين جنگ يک لگد خورده است.
مجري: با تشکر فراوان

سه‌شنبه، ۰۶ دي ۱۳۹۰ / ۲۷ دسامبر ۲۰۱۱

http://www.hambastegimeli.com/index.php?option=com_content&view=article&id=32412:2011-12-27-14-19-57&catid=21:2010-01-17-21-49-36

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ