با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ دی ۱۰, شنبه



گزارش خبرنگار صداي آمريکا آقاي علي جوانمردي از ماهيت واقعي افرادي که خود را خانواده ساکنان اشرف معرفي مي کنند و با تورهاي وزارت اطلاعات با نام انجمن نجات به عراق آورده مي شوند و ادعا مي کنند سازمان مجاهدين خلق مانع ديدار آنها با عزيزانشان در کمپ اشرف مي شود.
 برخلاف ادعاهاي چند باره خبرنگاران بي بي سي فارسي مبني بر اينکه رهبران کمپ اشرف مانع از ورود خبرنکاران به کمپ مي شوند ، آقاي جوانمردي با ممانعت ورود خود از جانب سربازان عراقي به داخل اشرف مواجه مي شود و به او گفته مي شود که فقط بايد با جداشدگان از مجاهدين ملاقات کند.» 



علي جوانمردي: ساعت هشت صبح از بغداد به سمت استان دياله در شمال پايتخت راه افتاديم, راهي خطر ناك و نا امن, پس از حدود يك ساعت در نزديكي خالص به مقابل كمپ اشرف رسيديم.
در مقابل كمپ اشرف در نزديكي خالص در عراق هستيم. كمپ اشرف وابسته به سازمان مجاهدين خلق ايران, تجمع كنند گان عمدتا بستگان برخي از اعضاي  مجاهدين هستند.
يكي مرد از تجمع كنندگان:  من اخويم نزديك به 2 سال است اينجاست.
يك زن: من بچه ام پسرم 10 سال است دزيديدن و اينجاست.
يك زن ديگر: باباي من  الان 25 سال است اينجاست.
علي جوانمردي: تعدادي نيز پيشتر عضو سازمان مجاهدين بوده و مي گفتند تواب هستند.
يكي از بريده مزدوران: ببخشيد از وي او اي هستيد ؟
جوانمردي: بله
بريده مزدور: من از جدا شده ها هستم ما اينقدر از سازمان مي ترسيم! بخاطر همين ما نمي تونيم مصاحبه كنيم.
جوانمردي : چرا؟
بريده مزدور : من خودم سه سال اينجا بودم. سازمان تك تك ما را قراره كه شكار بكنه!
اين را خودشان گفتن, گفتن كساي كه از  ما جدا شدن ما تك تكشون هم خودشون و هم  خانوداه هاشون...اين را خودتون انعكاس بدين تو اخبارتون
جوانمردي:  صداي آمريكا دليل تجمع را از آنها پرسيد . خواست همه آنها مشترك است و آن ملاقات با بستگان يا فرزندانشان,
يك زن: بچه ها را هر نقطه ديگري مي برند ما بتونيم باهاشون ملاقات داشته باشيم.
يك مرد: فقط حق ملاقات حضوري مي خوام به من بدن برم ببينمش.
يك زن به زبان تركي: فقط ملاقات حضوري , خلي وقت است چشم به راهم.
جوانمردي: مايل بوديم از مسئولين مجاهدين در كمپ بپرسيم چرا اجازه ي ملاقات نمي دهند؟
ولي اين نظاميان( تصوير نظاميان عراقي دم درب اشرف را نشان مي دهد) به هيچوجه اجازه ندادند كه ما خود از مسئولين كمپ اشرف سوال كنيم و خواست اين افراد را با آنها مطرح سازيم.
نظاميان عراقي مي گفتند دليل اين اجازه ندادن آن است كه اعضاي مجاهدين به شما با سنگ حمله مي كنند! ولي زمانيكه گفتيم تحت هر شرايطي با مسئوليت خود مي خواهيم وارد كمپ شويم , مي گفتند شما مي توانيد تنها با تجمع كنندگان بيرون كمپ يا كساني كه از مجاهدين جدا شده اند  گفتگو كنيد.
چند تن از بستگان اعضاي مجاهدين كه نخواستند تصوير آنها پخش شود گفتند انجمنهاي معروف به نجات در استانهاي مختلف ايران مسئوليت سازماندهي تامين مخارج و كليه خدمات مربوط به گردآوري آنها را به اينجا بر عهده گرفته است.
قرار است بزودي 350 تا 400 تن از اعضاي مجاهدين به كمپ آزادي در نزديكي  فرودگاه بغداد منتقل شده و از آنجا به كشورهاي اروپايي بروند.
به رغم اينكه دولت عراق مدت اقامت اعضاي سازمان مجاهدين در كمپ اشرف را تا حدود چهار ماه ديگر تمديد كرده ولي به نظر نمي رسد عراق به كمتر از اخراج سازمان مجاهدين خلق از اين كشور پس از پايان اين  مهلت  تن در دهد . مقامات دولت عراق مي گويند , عراق جديد خواستار رابطه اي دوستانه با ايران است. و جمهوري اسلامي اقامت اعضاي سر سخت ترين گروه مخالف خود را در هشتاد كيلومتري مرزهايش تحمل نخواهد كرد.
علي حوانمردي, كمپ اشرف سازمان مجاهدين خلق ايران , صداي آمريكا



بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ