با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ دی ۲۸, چهارشنبه

خبرگزاري فرانسه گزارش کرد،  ۱۱۲۵  وکيل و حقوقدان عراقي بدليل عدم تامين حداقل هاي لازم براي کمپ ليبرتي، خواستار لغو جابجايي به قرارگاه جديد شدند .
محمد الربيعي يکي از امضاء کنندگان اين بيانيه به خبرگزاري فرانسه۲۶دي گفت“دولت عراق تا کنون به کميته مهندسان و کارشناسان ساکن اشرف اجازه نداده است تا از وضعيت وکمبوهاي ليبرتي بلحاظ اقامت و لجستيکي مطلع شوند ”.
وي افزود “ مقامهاي عراقي همچنين مانع شدند که ساکنان نيازهاي پايه اي مانند خودروهاي شخصي و ژنراتوروها ودستگاههاي آشپزي و گرمايشي و سرمايشي و مستلزمات پزشکي را به ليبرتي منتقل نمايند. قرارگاه ليبرتي“در وضعيت فعلي فاقد حداقلها براي زندگي است، بيانيه حقوقدانان“تبديل کمپ ليبرتي به زندان را با استفاده از ديوارهاي سيماني جديد با سوء استفاده از سازمان ملل مورد انتقاد قرار دادند”. »

کميته وکلا وحقوقدانان عراقي در دفاع از اشرف با صدور يک  بيانيه مطبوعاتي، اعلام کرد:  
۱۱۲۵ وکيل و حقوقدان عراقي ، به دنبال اجماع جهاني در حل مسالمت آميز کمپ اشرف و توافق سازمان  ملل و دولت  عراق ، طي بيانيه يي خاطرنشان کردند، ساکنان اشرف با صرفنظر کردن از حقوق خود با انتقال نخستين گروه با اموال و خودروهاي خود، به ليبرتي اعلام موافقت کردند، اما دولت عراق  نقض عهد وکارشکني در اين پروژه  را شروع کرده است.
 شليک موشک به کمپ اشرف در سه روز پياپي عليرغم تضمين هاي دولت عراق براي حفاظت از ساکنان، ممانعت از انتقال داراييهاي ساکنان منجمله نيازهاي پايه اي مانند خودروهاي شخصي، و ژنراتوروها ودستگاههاي نانوايي و گرمايشي وسرمايشي و مستلزمات پزشکي، و شواهدي از کارهاي ساختماني با ديوارهاي بتوني بلند، تماما شواهدي هستند که حکايت از اجراي يک طرح و برنامه جديد براي جلب رضايت رژيم ايران با فريبکاري و سوء استفاده از ملل متحد براي تبديل کمپ ليبرتي به زندان بر خلاف معاهدات و قوانين بين المللي دارد. 
وکلاي امضاء کننده همچنين نسبت به عدم واکنش ملل متحد نسبت به اين نقض تعهدات و علائم بارز هشدار دادند.

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ