با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ بهمن ۹, یکشنبه

رويتر- ۲۶ژانويه ۲۰۱۲(۲۶بهمن۱۳۹۰)-هيلاري کلينتون وزيرخارجه آمريکا روز پنجشنبه گفت عراق بايد به‌صورت يک دموکراسي شروع به‌کار کند و مصالحه را پذيرا شود. 
عراق در سالي که نوري مالکي نخست‌وزير دستور دستگيري معاون رئيس‌جمهور را صادر کرده بدترين بحران سياسي خود در يکسال گذشته را به چشم ديده است . حکم دستگيري طارق الهاشمي در ماه گذشته نگرانيها از بروز خشونت فرقه‌يي به‌دنبال خروج نيروي آمريکا را برانگيخته است. 
هيلاري کلينتون که در يک جلسه پرسش و پاسخ در وزارت‌خارجه شرکت کرده بود گفت: جيمز جفري  سفير آمريکا در عراق فعاليتها براي درخواست از سياستمداران عراق از جمله مالکي براي حل‌وفصل مسالمت‌آميز اختلافاتشان را پيش مي‌برد . 
جيمز جفري به طور مستمر در حال  ايجاد ارتباط، ملاقات و متقاعد ساختن و پيگيري از افراد صاحب نقش درصحنه سياسي و قبل از همه خود مالکي است ، تا اين فرصت را  بر باد ندهند. 
وي گفت اين فرصتي براي داشتن يک عراق متحد است و تنها راه رسيدن به آن مصالحه مي‌باشد... 

عراق ميتواند کشوري غني باشد و به نظرمي رسد که درآمد نفت عراق شروع به بالارفتن کرده است، اما مشکلات بايد حل شوند. 
اين مشکلات نميتوانند انکار شوند يا نبايد به روش استبدادي با آنها برخورد شود. براي حل اين مشکلات، بايد از طريق روند سياسي عمل شود.
هيلاري کلينتون گفت آمريکا هر کاري را که بتواند، براي کمک انجام مي‌دهد. اما در ته خط، عراق اکنون يک دموکراسي است و لازم است آنها از روي نياز به مصالحه عمل کنند.
يک‌شنبه، ۰۹ بهمن ۱۳۹۰ / ۲۹ ژانويه ۲۰۱۲

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ