با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ بهمن ۲, یکشنبه

تلويزيون العربيهگزارش کرد: در پاريس کنفرانسي بين المللي پيرامون سرنوشت نامعلومي که در انتظار ساکنان قرارگاه اشرف در عراق است, با حضور شخصيتهاي اروپايي و آمريکايي برگزار گرديد.
در اين کنفرانس از شوراي امنيت سازمان ملل متحد خواسته شده که مداخله فوري نموده و از  تبديل نمودن قرارگاه ليبرتي که ممکن است ساکنان اشرف به آنجا منتقل شوند به يک زندان توسط دولت عراق , ممانعت نمايد. 
شماري از شخصيتهاي آمريکايي و اروپايي در يک کنفرانس بين المللي که در پاريس تشکيل شد, نسبت به سرنوشت نامعلومي که ساکنان اشرف واقع در شرق عراق با آن روبرو هست هشدار دهند. اين کنفرانس از شوراي امنيت ملل متحد خواست که دست به مداخله عاجل زده و مانع از اين بشود که کمپ ليبرتي جديد به زنداني توسط دولت عراق تبديل شود.

در اينجا ژنرال فيليپس گفت: « عراق ميتواند کارهاي زيادي براي آنان انجام دهد و آنرا به جهان اثبات کند. من وقتي که مسئول آنها بودم آنها را خلع سلاح کردم به آنها قول حفاظت داديم. من آنجا بودم و ما بايد به تعهدات خودمان  احترام بگذاريم
ردي جولياني شهردار سابق نيويورک خواستار تغيير نظام جمهوري اسلامي در ايران حتي با اقدام نظامي, شد و اين نظام را به ”نازي” و ”تروريست” توصيف نمود       
مريم رجوي که رئيس جمهور برگزيده از سوي سازمان مجاهدين خلق گفت اعمال تحريمها عليه (رژيم) ايران تبديل به يک خواسته جهاني گشته است. 
هم چنين ژنرال هيو شلتون رئيس سابق ستاد مشترک ارتش آمريکا در عراق, تصميم به انتقال ساکنان اشرف از استان ديالي عراق را مورد انتقاد قرار داد. 
ژنرال شلتون:« انتقال ساکنان کمپ اشرف از محل پهناور کنوني آنان يک محل کوچکتر, کاري غير قابل قبول است, طرف عراقي به تعهدات خود عمل نکرده است و ميتوان راه حلي صلح آميز بدون اينکه خشونتي صورت بگيرد بدست آيد»
گزارشگر العربيه گفت: پس از انقلاب خميني و جنگ ايران و عراق, کمپ اشرف پذيراي مجاهدين خلق گشت اما موضع جهاني در قبال سازمان و مجاهدين آن با گذشت زمان تغيير کرد هرچند که فعاليتهاي اين سازمان در داخل ايران ادامه يافت ( صحنه هاي فيلم گيري از عکس دستجمعي سخنرانان با خواهر مريم قبل از شروع کنفرانس)به خصوص از نظر جمع آوري اطلاعات درمورد سايتهاي اتمي (رژيم) ايران و نيز به ثبت رساندن نقض حقوق بشر در ايران نزد سازمانهاي بين المللي.
فيلپ دوست بلازي: « آنها در خطر بسرميبرند چرا که هيچکس نيست که بتواند مطمئن سازد که آنها در امنيت خواهند بود. بنابراين دولت عراق ميبايست با شروط ملل متحد وجامعه بين المللي موافقت نمايد و فشار آوردنها و اعمال خشونت را متوقف نمايد».
گزارشگرالعربيه افزود: آنچه اين گردهمايي را برجسته ميسازد حضور شخصيتهاي مهمي است که قضيه کمپ اشرف را پس از اشغال عراق توسط آمريکا,  برمي انگيزنند و مطرح ميکنند, آنها در سخنراني هايشان تأکيد کردند که ضرورت دارد راه حل سريعي براي حل مسئله ساکنان اشرف پيدا شود. اين سخنراني ها با کف زدنها و ابراز رضايتهاي برخي از خانواده هاي ساکنان اشرف روبرو شد.
گزارشگر العربيه افزود:  شايد اين تجمع تماشايي در چارچوب فعاليتهاي اپوزيسيون ايران در خارج عليه رژيم جمهوري اسلامي ايران است که از طريق متمرکز شدن روي اشرف , صورت ميگيرد. اين قضيه ايست که دولت مالکي دست از تعيين تکليف آن دست برنداشته  هرچند که در همين کار نيز متهم گرديده است به نفع رژيم ايران  عمل کرده است.  
سعد المسعودي – تلويزيون العربيه – پاريس

يک‌شنبه، ۰۲ بهمن ۱۳۹۰ / ۲۲ ژانويه ۲۰۱۲

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ