با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ بهمن ۳, دوشنبه

ديلي تلگراف نيز نوشت: اتحاديه اروپا خود را براي يک حمله بي‌سابقه عليه اقتصادرژيم ايران آماده مي‌کند. به عقيده کارشناسان، رويارويي با جاه‌طلبيهاي هسته‌يي اين کشور وارد فاز خطرناکي مي‌شود…. رژيم هشدار داده است که عبور محموله‌هاي نفتي از خليج‌فارس را مختل خواهد کرد.
قرار است روز دوشنبه اتحاديه اروپا روي تحريم نفتي رژيم ايران به توافق برسند، به نحو بالقوه‌يي اين رژيم  را از يک چهارم کل صادراتش محروم مي‌کند. اين گام براي افزايش فشارها، طراحي شده تا رهبران رژيم ايران را وادار به مذاکره بر سر برنامه هسته‌يي اين کشور کند که خود موضوع مهمي مي‌باشد. 
مقامات اروپايي به يک رشته حوادثي اشاره کردند، که طيف آن از يورش به سفارت انگليس در تهران، و تهديد رژيم براي مختل کردن عبور مرور محموله‌هاي نفتي از خليج‌فارس، تا قضاوت در مورد تصميمات  رژيم ايران که به يک کشور متخاصم و غيرقابل پش‌بيني تبديل شده،  مي‌باشد.

يک استاد امنيت بين‌المللي از دانشگاه بَت اظهار داشت، اين لحظه‌ي خطرناکي است. ما به نقطه‌يي نزديک مي‌شويم که گزينه‌ها هر چه محدودتر مي شدند، و به همين خاطر جاي مانوري در سيستم باقي نمي‌گذارد. 
به گزارش ديلي تلگراف ۳۰دي، مقامات پش‌بيني مي‌کنند که اين مشتريهاي جديد سخت روي قيمتهاي پايين‌تر چانه نخواهند زد که ميليونها دلار از درآمد نفتي ايران خواهد کاست. 
مدير کل ويل راک ليگال (whale rock legal)، کمپاني مشورت‌دهنده در زمينه تحريم و تجارت اظهار داشت، در واقع پيام تحريمهاي نفتي در ۲۰ژوئن ۲۰۱۲ به مشتريهاي آسياي تهران مي‌گويد نفت را در چنان قيمت پاييني که براي درآمد ايران نابوده‌کننده است، بخريد... 
وزراي خارجه تحريمهاي نفتي را طوري تراز مي‌کنند که جاي پيشنهاد براي مذاکره باشد. زيرا عواقب اقتصادي تحريمها ممکن است رژيم ايران را به اتخاذ موضع آشتي‌جويانه بکشاند و اين گام را به‌عنوان عامل تشديد شرايط، و احتمالاً به‌عنوان پيش درآمدي براي شروع جنگ بپندارد...

يک‌شنبه، ۰۲ بهمن ۱۳۹۰ / ۲۲ ژانويه ۲۰۱۲

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ