با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

 در کنفرانسي که روز شنبه ۲۸ژانويه ۲۰۱۲( ۸بهمن ۱۳۹۰)، در برلين با عنوان « حفاظت بين المللي  براي ساکنان شهر اشرف-مشارکت آلمان در راه حل انساندوستانه»، برگزار شد، ولفگانگ هولزآپفل گفت: احتياج به جابجايي اشرف نيست. و چندين بار گفته شده، پس بايد عمل کنيم. و چه کسي مناسب تر است براي اين مسئوليت غير از آلمان؟ ۴ ماه زمان کافي است که ما يک پيام جدي بدهيم 
 آقاي برنهارد عزيز، دوستان محترم، 
من ميخواستم يک توضيح شخصي بدهم. ما ديروز ۲۷ ژانويه سالروز رهايي آشويتس را گرامي داشتيم. اين روز ۹ ماه بعد از تولد من بود. اين روز رهايي  و به طور کلي  تجربيات وحشتناک آشويتس براي من انگيزه يي بود که در سن ۱۷ سالگي در مقابل ديوار برلين در خيابان برمور متعهد شدم که زندگيم را وقف مبارزه براي حقوق بشر و بر ضد سرکوب و عليه همه ارودگاههاي مرگ بکنم. 

و وقتي که امروز، دوستان عزيز، در اين مورد صحبت ميکنيم که ميخواهند کمپ ليبرتي را با ديوارهايي دورادور آن با کنترل در اطراف آن و غيره درست کنند،پس من اجازه دارم که يادآوري تاريخ خودمان را بکنم. آنموقع هم يک اردوگاه نمايشي بود که صليب سرخ را مي بردند آنجا و يک گروه موزيکي داشت که يک ظاهر خوبي را نشان ميدادند 
و ما، دوستان عزيز، بخصوص اينجا در آلمان مسئوليت داريم که اجازه ندهيم چنين چيزهايي دوباره اتفاق بيفتد و خدارا شکر ما همه (حداقل در مجلس آلمان ) از همه جناحها برآن توافق داريم. 
احتياج به جابجايي اشرف نيست. و چندين بار گفته شده، پس بايد عمل کنيم. و چه کسي مناسب تر است براي اين مسئوليت غير از آلمان؟ 
و ما بايد عمل بکنيم، به جاي اين که فقط سخنرانيها و مراسم زيبايي برپا کنيم. در اين راه لطفاً از ارتباطات و از امکاناتي که داريد استفاده کنيد، در محافل اروپايي و در محافل ملي که اين اهداف سريع به عمل برسد. ۴ ماه زمان کافي است که ما يک پيام جدي بدهيم. 
سلام اشرف.
 ولفگانگ هولز آپفل-رئيس سازمان حقوق بشري عليه ديوار برلين

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ