با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ بهمن ۲۳, یکشنبه

يک بنگاه سخن پراکني معروف ، که من براي تظاهر به بي طرفي نامش را ذکر نمي کنم. در صدر اخبار (ضبط شده) روز جمعه اش (۱۰ دسامبر) گفت که دو مقام ارشد دولتي آمريکا که نخواستند نامشان فاش شود، به شبکه تلويزيوني ان بي سي گفته اند که ترور دانشمندان ايراني با حمايت و طراحي موساد و توسط سازمان مجاهدين خلق اجرا مي شود، يکي از آنها گفته تمام پيش فرضهاي قبلي درباره نقش اين سازمان در ترورها درست است . کليه مقاماتي که با ان بي سي صحبت کرده اند، نقش آمريکا را نفي کرده اند. مقام هاي انتظامي آمريکايي به ان بي سي گفته اند که سازمان مجاهدين خلق در سال ۱۹۹۴ با رمزي يوسف، طراح بمب گذاري سال ۹۴ برجهاي مرکز تجارت جهاني ائتلافي تشکيل داده اند و در ژوئن همان سال رمزي يوسف يک بمب ۵ کيلويي در اختيار سازمان مجاهدين قرار داده و آنها اين بمب را در حرم امام رضا منفجر کرده اند…
خبر نقل شده توسط آن بنگاه هم از اين مفصل تر است و هم خنده دارتر. اما براي اين که مضحک بودنش جدي بودن اين ”نظرخواهي” را تحت الشعاع قرار ندهد، به ذکر نکات عمده اش بسنده کردم. 
حالا ، شما فکر مي کنيد چرا آمريکاييها اين ”خبر” را بيرون داده اند : 

۱ ـ براي اين که به آن عده از شخصيتهاي مشهور ولي غير دولتي آمريکايي که براي دفاع از حقوق اشرفيها در همه کنفرانسهاي بين المللي در کنار مجاهدين هستند و بر مسئوليت دولت خودشان در اين ماجرا انگشت ميگذارند ، بفهمانند که هيأت حاکمه از رفتار آنها ناراضي است ، زيرا بيم آن مي رود که در صورت ادامه اين رفتار و آن سخنراني هاي آتشين ، موضوع سازمان مجاهدين و قرارگاه اشرف به يک مسأله انتخاباتي آمريکا مبدل شود.
۲ ـ براي اين که به مجاهدين اخطار کنند که بايد آشي را که مالکي و کوبلر برايشان پخته اند، تا ته سر بکشند ، چون چنين است خواست ارباب بي مروت دنيا .
۳ ـ به سانديس خوران آمريکايي تبار و ايراني تبارشان ، براي لجن مال کردن مجاهدين چراغ سبز نشان بدهند. 
۴ ـ همه اينها با هم
بعد هم بگويند به نظر شما چرا آن بنگاه سخن پراکني ”سرخط خبرهايش را با اين خبر” شروع کرد: 
۱ ـ براي اين که در آستانه سالروز انقلاب شکوهمند اسلامي ، خطبه اول نماز جمعه را قبل از آخوندها بخواند
۲ ـ براي اين که انتقادات آبکي اش را به حکومت آخوندها از بابت مزاحمتهايي که براي خانواده کارمندان آن بنگاه در ايران ايجاد کرده اند، با تهمت زدن به مجاهدين ”بالانس” کند.
۳ ـ براي تحکيم وحدت حوزه و بنگاه ، که از زمانهاي گذشته به رغم تمام فراز و نشيبها ادامه داشته و در عصر سلطنت آخوندي هم اساسا مجاهدين پرداخت کننده بهاي اين همزيستي بوده اند. 
۴ ـ هيچ کدام . فقط براي پاسخگويي به مسئوليت اطلاع رساني ؛ براي اين که خبر مهم ، درست ، موثق و از صافي رد شده ، که از ترس تروريستها کسي جرات پخش آن را ندارد ، به اطلاع مردم دنيا برسد.
منوچهر هزارخاني-

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ