با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ اسفند ۵, جمعه

 سايت هافينگتون پست -۳ اسفند۱۳۹۰  نوشته الن گرسون: «در سال ۱۹۳۲، رينهولد نيبور نويسنده و اديب برجسته نوشت: "انسان اخلاقي و جامعه بدون اخلاق" و به تمايل نهادها به از دست دادن احساس خود نسبت به بشريت هشدار داد. چطور بهتر از اين مي شود. 
امروز اعمال وزارت امور خارجه امريکا، در بازي کردن با زندگي و اميد بيش از ۳۰۰۰ ناراضي ايراني که بصورت "داوطلبانه" از کمپ اشرف، يک شهر کوچک در ۴۰ مايلي شمال بغداد، جايي که آنها به مدت ۲۵ سال گذشته زندگي کرده اند، نقل مکان مي کنند را توضيح داد؟ از آنجا آنها به يک بخش کوچک جدا شده از کمپ ليبرتي، يک پايگاه متروکه آمريکايي، غارت شده توسط عراقي ها، بدون امکانات اوليه و زير نظر پليس عراقي که وحشيانه به آنها قبلا حمله کرده است نقل مکان مي کنند. 

از نظر وزارت امور خارجه، آنها دارند به اين ناراضيان، اعضاي مجاهدين خلق، لطف مي کنند و به تعهد رسمي ارتش ايالات متحده به آنها در جولاي ۲۰۰۴ بي احترامي نمي کنند وقتي به آنها وعده داد که به عنوان افراد حفاظت شده تحت کنوانسيون ژنو در قبال تسليم ابزار حفاظت از خود با آنها برخورد مي شود. اما، با تاسف بايد بگوييم، نظر خيرخواهانه وزارت امور خارجه به طور جدي ناقص است.
همه اينها اين سوال را مطرح مي کند که چرا وزارت امور خارجه مي خواهد در چنين نيرنگ آشکاري شريک باشد، چون کمپ ليبرتي هيچ نشانه اي از يک مرکز پردازش براي اسکان مجدد ندارد - اما بيشتر ماهيت يک زندان را دارد که در آن آزادي (منظور همان ليبرتي است) يک کلمه حرف مرده است. ما تنها يک وزارت امور خارجه داريم و البته مي خواهيم به آن اعتماد داشته باشيم. . . .
متاسفانه، به نظر مي رسد که کمپ ليبرتي ممکن است، چيزي بيش از يک فريب شنيع که روي اين گروه اعمال شده نباشد. مطمئنا وزارت امور خارجه آگاه است که نوري المالکي، نخست وزير عراق، قصد خود را کاملا روشن ساخته است: خلاصي از سازمان مجاهدين خلق در خاک عراق. مشکل اين است که هيچ کس تا زماني که آنها در فهرست سازمانهاي تروريست خارجي وزارت خارجه باقي مانده اند، نمي خواهد آنها را براي جابجايي قبول کند. . . .
آلن گرسون رئيس وکالت بين المللي AG در واشنگتن دي سي است. وي مشاور حقوقي هيأت نمايندگي آمريکا به ملل متحد مي باشد. او در حال حاضر با وکلاي ديگر به نمايندگي از سازمان مجاهدين خلق درگير فعاليت براي حذف نام مجاهدين از فهرست سازمان هاي تروريستي خارجي وزارت امور خارجه مي باشد».

جمعه، ۰۵ اسفند ۱۳۹۰ / ۲۴ فوريه ۲۰۱۲

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ