با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ بهمن ۲۷, پنجشنبه
گروههاي بعدي، پس از تأمين اطمينان هاي حداقل، بويژه خارج شدن پليس از داخل کمپ ليبرتي به منظور ممانعت از هرگونه تنش و خشونت و کشتار مجدد ساکنان، خواهند رفت. خانم مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران موافقت ۴۰۰ تن از ساکنان اشرف را براي انتقال به کمپ ليبرتي در اولين زمان ممکن اعلام کرد. او در ۲۵بهمن خواستار مداخله خانم کلينتون و تصميم نهايي درباره انتقال نخستين گروه از ساکنان اشرف به ليبرتي شده بود. روز گذشته خانم رجوي، پس از اطلاع از توصيه و اطمينان هاي خانم کلينتون وزير خارجه آمريکا، از ساکنان اشرف درخواست کرد اولين گروه ۴۰۰ نفري ساکنان اشرف در روزهاي آينده به کمپ ليبرتي بروند تا جايي براي ترديد در حسن نيت آنها باقي نماند؛ هر چند که با بردن کليه خودروها و اموال منقولشان موافقت نشده است.
 انتقال گروههاي بعدي پس از اعلام موافقت نماينده ويژه دبيرکل و دولت عراق، با اطمينان هاي حداقل، بويژه خارج شدن پليس از داخل کمپ ليبرتي به منظور ممانعت از هرگونه تنش و خشونت و کشتار مجدد ساکنان، صورت خواهد گرفت. اين براي امنيت و آرامش زنان از اهميت مضاعف برخوردار است.

در ۳۰ آذر رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران، خانم مريم رجوي، موافقت ساکنان اشرف را با انتقال ۴۰۰تن از آنان به کمپ آزادي  با تضمين  اطمينان هاي حداقل اعلام کرد. او همچنين در ۷ دي اعلام کرد ۴۰۰ تن از ساکنان اشرف به نشانه ابراز حسن نيت آماده اند در ۱۰دي (۳۰دسامبر)  با اموال منقول و خودروهايشان به کمپ ليبرتي بروند. اين موضوع، بارها توسط خانم رجوي از جمله در ۱۳بهمن تکرار شده، اما تاکنون از جانب آقاي مارتين کوبلر نماينده ويژه دبيرکل و دولت عراق پاسخ مثبت نگرفته است. 
در ۱۱بهمن، آقاي کوبلر آمادگي کمپ ليبرتي را براي انتقال ساکنان اشرف اعلام کرد. اين درحاليست که اين محل هنوز هم آب آشاميدني و آب براي شستشو ندارد و خريدن آب بر عهده ساکنان گذاشته شده است. مهمتر اينکه، برخلاف يادداشت تفاهم امضاء شده توسط نماينده ويژه دبيرکل و نماينده دولت عراق، ليبرتي از استانداردهاي بشردوستانه و حقوق بشر از جمله آزادي تردد که کميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد آن را خاطر نشان کرده است، از دسترسي آزادانه به خدمات پزشکي  و از امکان ديدار با وکلا و خانواده ساکنان، برخوردار نيست و تنها زيرساخت هاي فني آن مورد تأييد يک تکنيسين سرپناه سازي قرار گرفته است. اين درحاليست که کميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد، ساکنان اشرف  را ”پناهجويان“ و ”افراد مورد نگراني“ و برخوردار از حفاظت هاي بنيادين  امنيت و سلامت و رفاه، شناخته است. 
مقاومت ايران با يادآوري التزامات دولت عراق به قوانين و کنوانسيون هاي بين المللي و تأکيدات مکرر دبيرکل بان کيمون بر اصل مسئوليت حفاظت (آرتوپي) و نيز نامگذاري سال ۲۰۱۲ در همين رابطه بعنوان «سال پيشگيري»، از آقاي کوبلر ميخواهد، تسليم فشارها و خواسته هاي غير قانوني عليه پناهجويان و حقوق و حفاظت هاي بنيادين آنها نشود. استانداردهاي بشردوستانه، حقوق بشر و استانداردهاي بين المللي حفاظت پناهندگان، صرفنظر کردني نيستند. ساکنان اشرف، اعضاي سازمان مجاهدين خلق ايران  به جابجايي اجباري با فشار و تهديد، تن نخواهند داد.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
۲۷بهمن۱۳۹۰ (۱۶فوريه۲۰۱۲)

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ