با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ اسفند ۲, سه‌شنبه



به گزارش سايت حکومتي فارس در ۲۹ بهمن ۱۳۹۰, سعيد آهنگران معاون فني وزارت اطلاعات با اعلام اينکه ويروس «استاکس‌نت» ۱۶ هزار رايانه را در ايران آلوده کرده است٬ گفت تحريم‌هاي بين‌المللي باعث شده ايران نتواند برنامه‌هاي «ضد بدافزار» خود را به روز کند.
نام اصلي سعيد آهنگران “سعيد روغنگران“ است. در وزارت اطلاعات معمولا نام کوچک را تغيير نميدهد ولي فاميل را يک نام مستعار ميگذارند.  
سعيد روغنگران که بعداز ۲ سال از اين ويروس صحبت ميکرد, اشاره اي به ضايعات اين ويروس نکرد. به پاره اي ازگزارشات دروني رژيم در اين زمينه توجه کنيد:
۱. کرم استاکس نت يک ويروس پيشرفته است که ويژه ما (رژيم آخوندي) طراحي شده و بر سيستم مديريتي SCADA زيمنس که صنايع ايران از آن استفاده ميکنند، سوار شده و اسرار صنعتي کامپيوترها و کارخانه ها بر روي اينترنت بازگذاري ميکند و سپس اين اطلاعات توسط طراحان ويروس مورد پردازش قرار مي‌گيرد.

۲. محمود ليايي دبير شوراي فناآوري اطلاعات وزارت صنايع و معادن رژيم در اوائل مهر ۱۳۸۹ از شناسايي اين ۳۰ هزار IP صنعتي آلوده به ويروس جاسوس ”استاکس نت“ خبر داد و اعلام کرده که اين ويروس، اطلاعات مربوط به خطوط توليد را به خارج از کشور منتقل مي‌کند. ويروس جاسوس ”استاکس نت“ با اراده دولتي توليد شده و بنابراين يک ويروس معمولي نيست.
۳. در گزارش پدافند سايبري سپاه پاسداران، از ارگانهاي سازمان اطلاعات سپاه، که در سايت هاي وابسته سپاه هم منعکس شده، در ۲۷ مهر ۱۳۸۹آمده است:
 بيش از ۶۰ هزار کامپيوتر در ايران تحت تأثير ويروس استاکس نت قرار گرفته است. هدف استاکس نت شبکه هاي صنعتي است و قادر است که سيستم صنعتي مانند مرکز اتمي را کنترل و مختل سازد.
 استاکس نت به تأسيسات هسته‌اي ايران در بوشهر و نطنز از اوايل سال ۱۳۸۹ حملاتي را شروع کرده است. 
 حمله به مراکز صنعتي و بويژه اتمي توسط استاکس نت، حمله به نقطه ضعف اصلي رژيم ايران بوده است.
 استاکس نت به تأسيسات اتمي محدود نخواهد شد و با توليد کرم مشابهي جهت حمله سايبري به سيستم دفاع هوايي ايران مطرح است که بتواند سيستم دفاعي ايران را قفل کند و شرايط حمله هوائي را فراهم سازد.!
 در گزارشات سايبري سازمان اطلاعات سپاه آمده است: مشکل استاکس نت بسيار جدي است  ۱۲ ماه نسبت به اين ويروس غافل بوديم لذا خيلي از سيستم ها را آلوده کرده است.
 در گزارش اداره کل امنيت شبکه ارتباطات رياست جمهوري به کميسيون شورايعالي امنيت رژيم در آبان ماه ۱۳۸۹ آمده است: “استاکس نت کليه نيروگاهها، اکثر بيمارستانها، بانک ها، کل شبکه مخابرات، پالايشگاهها، کليه سيستمهاي مکانيزه اعم از فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و ... را آلوده کرده است.. اين ادعاي وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و نهادهاي ديگر  که ميگويند، استاکس نت را به کنترل در آورده ايم، غير واقعي است. 
در يکي از جلسات آبان ماه ۱۳۸۹ کميسيون شوراي عالي امنيت رژيم در گزارشي در رابطه با استاکس نت آمده است که: ضربه استاکس نت يک مشکل امنيتي براي نظام ميتواند در پي داشته باشد. بطوريکه اگر دشمن تهران را بمباران کنند، احتمال شورش مردم عليه نظام کمتر است از اين است که  نيروگاهها و سيستم هاي زيربنائي را با اين ويروس بخواباندند، در اين شرايط مردم دودمانمان را بر باد ميدهند.

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ