با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ بهمن ۲۴, دوشنبه

مرور تاريخچه سه دهه گذشته، چهار اشتباه اساسي غرب را برجسته مي‌کند:
نخست، درک اشتباه از تروريسم رژيم که آن را نشانه قدرت آخوندها تلقي مي‌کرد.
دوم، بي اطلاعي از شدت تنفر مردم ايران نسبت به آخوندهاي حاکم که در دهها قيام بزرگ دراين مدت فوران کرده است.
سوم، نشناختن ضعف ماهوي رژيم و نياز آن به بمب اتمي براي فرار از سرنگوني، به نحوي که دولت‌هاي غرب براي سالهاي متمادي با بسته‌هاي تشويقي مي‌خواستند خطر اتمي رژيم را برطرف کنند.
و چهارم، جستجوي بيهوده براي يافتن يک جناح ميانه‌رو، در ميان آخوندهايي که بدون‌ ولايت فقيه و سرکوب و تروريسم و برنامه اتمي، فرو‌مي‌ريزند.
حال سئوال مهم، اين‌است که سرچشمه اين اشتباهات فاحش چيست ؟ و چرا دولت‌هاي غرب در اين اشتباه، درجا زدند. و باور نکردند که تحليل آنها، نگاه آنها و عملکرد آنها، غلط است؟
پاسخ، اين‌است که آنها در مورد مسأله اصلي تحولات ايران، يعني راه حل، مسير خطايي را پيموده‌اند. به نحوي که حتي به سود رژيم آخوندي در سرکوب مقاومت مردم ايران مشارکت کردند. چگونه؟

با بمباران‌ اشرف در سال ۸۲(۲۰۰۳)، با حمله به دفاتر شوراي ملي مقاومت در فرانسه، با واگذاري حفاظت اشرف به دولت عراق و با نام‌گذاري غيرقانوني مجاهدين در ليست گروه‌هاي تروريستي. 
اين در حالي‌است که ديناميزم تحولات سه دهه گذشته، کشاکش بر سر راه‌حل بوده و هست. اين درحاليست که هيچ چيز به اندازه زدن و بستن اين مقاومت، راه فاشيسم مذهبي را باز نکرده و نمي‌کند.
بنابراين ، تاريخچه سه دهه گذشته، به دولت‌هاي غرب گوشزد مي‌کند که: مهار تروريسم رژيم، يک راه دارد و آن، راه‌گشايي براي همين راه‌حل، يعني مقاومت ايران است.
سد کردن نفوذ و سلطه جويي اين رژيم در کشورهاي منطقه، از طريق همين راه حل ميسر است. و جلوگيري از دستيابي اين رژيم به بمب اتمي ،يک راه دارد و آن، محترم شمردن‌ اراده مردم ايران براي سرنگوني حکومت ولايت فقيه است.
بنابراين، بگذاريد تأکيد کنم که در ۱۵ سال گذشته، نگهداري غيرقانوني و ناموجه نام مجاهدين در ليست گروه‌هاي تروريستي وزارت خارجه آمريکا، يک خطاي اساسي بود؛ اما ادامه آن در شرائط کنوني، صدبار بيشتر خطاست. تحويل حفاظت ساکنان اشرف به دولت عراق، خطاي بزرگي بود؛ اما امروز نايستادن در برابر فشارهاي خامنه‌اي براي از‌بين‌بردن ساکنان اشرف، صدها‌ بار خطرناکتر است.
قسمتي از سخنراني خانم مريم رجوي در اجلاس سالگرد انقلاب ضد سلطنتي در پاريس

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ