با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ بهمن ۲۸, جمعه

به گفته وزير اطلاعات جمهوري اسلامي، اينترنت ساخته «سرويس‌هاي اطلاعاتي» و گسترش شبكه‌هاي اجتماعي اينترنت، تهديدي جديد عليه نظام است. حيدر مصلحي همچنين از «فردي خودي» که قحطي را پيش‌بيني کرده بود، انتقاد کرد.
وزير اطلاعات جمهوري اسلامي روز پنج‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ در همايش «مسجد، حماسه حضور دشمن‌شكن» درباره تهديدهاي جديد و نوين عليه نظام ايران گفته است: «در جريان اتفاقات سال ۸۸ در تهران‌پارس خانمي را دستگير كرديم كه با 
پاي شكسته پاي اينترنت نشسته بود و جمعيت ۵۰۰ ـ ۶۰۰ نفري دختر و پسر را از طريق اينترنت براي رفتن به كف خيابان‌ها هدايت مي‌‌كرد. پس تهديدهاي جديد مقابله جديد مي‌‌طلبد.»
وزير اطلاعات جمهوري اسلامي افزود:« اينترنت ساخته سرويس‌هاي اطلاعاتي است، چون اطلاعاتي به شما مي‌‌دهند كه در واقع آن چيزي كه شما مي‌‌خواهيد نيست، بلكه آن‌چه كه خود مي‌‌خواهند به شما مي‌‌دهند و اطلاعات شما را مي‌‌گيرند.»
حيدر مصلحي مثال آورد:«وقتي شما در گوگل كلمه نور را مي‌‌زنيد، انتظارتان اين است كه مثلا آيات و روايات سوره نور يا مباحث علمي مربوط به نور براي شما بيايد ولي اين‌گونه نيست بلكه متناسب با كشور و فرد طراحي شده كه چه چيزي در پي جست‌وجو بيايد. مثلا وقتي اين كلمه نور را مي‌‌زنيد، چيزهايي كه در تهران و ‌اصفهان مي‌‌آيد يک‌‌جور نيست.»
خبرگزاري‌هاي ايران روز شنبه (۲۲ بهمن/۱۱ فوريه) خبر داده بودند که «دسترسي بيش از ۳۰ ميليون کاربر ايراني به سرويس‌هاي پست الکترونيکي مسدود شده است.»

خبرگزاري مهر نوشت از روز پنج‌شنبه (۲۰ بهمن) «کاربران ايراني براي دسترسي به پست‌هاي الکترونيکي از جمله ياهوميل و جي‌ميل، هات‌ميل و ياهو مسنجر و غيره با مشکل قطعي مواجه هستند و هيچ‌گونه امکان دسترسي به اين سرويس‌دهنده‌ها وجود ندارد».
در همين زمينه احمد توکلي رئيس مرکز پژوهش‌هاي مجلس نسبت به فيلترينگ جديد در ايران و عدم دسترسي کاربران به ايميل‌هايشان انتقاد کرده و اين "روش فيلترينگ" را براي نظام هزينه‌بر و براي مردم آزار‌دهنده خوانده بود.
خبرگزاري مهر روز شنبه ۲۲ بهمن از عدم دسترسي بيش از ۳۰ ميليون کاربر ايراني به سرويس‌هاي پست الکترونيکي خود خبر داد
آقاي مصلحي همچنين گفته است که در جريان انتخابات رياست‌جمهوري، «تشکيلات فتنه»، سايت وزارت کشور را هک کرد و متوجه شد که تقلبي صورت نگرفته است. به گفته او اين هکر هم‌اکنون در اختيار وزارت اطلاعات است.
با شروع اخلال و قطع دسترسي کاربران ايراني به ايميل‌هاي خود، محمدرضا آقاميري عضو کارگروه تعيين محتواي مجرمانه اينترنتي، گفته بود موتور جستجوگر گوگل «درخدمت سيا است و جي‌ميل گاهي ممکن است به کمک اخلالگران بيايد.»
لغزش «فردي خودي» به‌خاطر پيش‌بيني قحطي
حيدر مصلحي در بخش ديگري از سخنان خود روز پنج‌شنبه ۲۷ بهمن، «ايجاد شوک‌هاي کاذب در زمينه اقتصادي از جمله در زمينه ارز و سکه» را جزو برنامه‌ريزي دشمن براي تاثيرگذاري بر انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي دانست.
به گفته مصلحي برخي «خودي‌ها که جزو مجموعه نظامند» نيز دچار لغزش شده و رفتند ميلياردي سکه خريدند.»
دسترسي کاربران ايراني به وب‌سايت‌هايي نظير گوگل و سرويس ايميل آن که از پروتکل SSL استفاده مي‌کنند از يک هفته پيش در ايران بي‌هيچ توضيحي مسدود شده بود.  
وزير اطلاعات جمهوري اسلامي درباره رئيس اتاق بازرگاني ايران و چين که خطر قحطي در کشور را پيش‌بيني کرده بود، گفت:«يک آقايي مصاحبه مي‌کند و صحبت از قحطي در کشور مي‌کند و وقتي که مي‌گوييم مستند اين حرفت چه بوده و دلايل‌تان را بگوييد، مي‌‌گويد که نمي‌دانم چه شد اين را گفتم و وقتي يک ذره ناخن مي‌زنيم، مي‌بينيم که دشمنان با واسطه‌هاي مختلف سعي مي‌کنند اين‌گونه القائات را داشته باشند. ديديم يک آدم خودي اين حرف را زد و ماهواره‌ها و رسانه‌هاي آن‌ها با استناد به اين حرف چه جوي را ايجاد کردند.»
دويچه وله

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ