با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ بهمن ۲۹, شنبه

بغداد ۱۷ فوريه ۲۰۱۲ (خبرگزاري فرانسه)
يک افسر عراقي و يک مشاور حقوقي تبعيديان روز جمعه گفتند که بازرسي اعضاي اپوزيسيون ايراني خروج آنها از کمپ عراق براي يک سايت مورد تاييد سازمان ملل نزديک بغداد را به تاخير انداخت.
يک گروه ۴۰۰ نفري از ايرانيان مخالف رژيم تهران قرار بود روز جمعه کمپ اشرف در شمال بغداد را به مقصد يک مکان جديد به نام کمپ ليبرتي ترک کند که بخشي از پروسه با هدف باز اسکان آنها در خارج از عراق است.
اين حرکت برنامه ريزي شده قسمتي از موافقتنامه بين سازامن ملل متحد و عراق است که در ۲۵ دسامبر بعد از صحبتهاي مفصل به آن رسيدند و تحت آن ۳۴۰۰ نفر از اعضاي گروه اپوزيسيون سازمان مجاهدين خلق ايران کمپ اشرف را که دولت عراقي گفته است در ماه آوريل بسته ميشود ترک ميکنند.
يک افسر عراقي به خبرگزاري فرانسه جمعه شب گفت: "۴۰۰ نفر يک عدد بزرگي است و ما هنوز داريم متعلقات آنها را بازرسي ميکنيم."
اين افسر عراقي گفت: "ما همچنين به دلايل امنيتي خواستار پشتيباني هستيم زيرا ما نگرانيم که آنها را از استان ديالي به بغداد با تعداد کمي سرباز جا به جا کنيم."
بهزاد صفاري، مشاور حقوقي ساکنان کمپ به خبرگزاري فرانسه از طريق تلفن گفت که بازرسي ها از ساعت ۲ بعد ازظهر شروع شد و بيش از ۳۰۰ نفر تا ساعت ۱۰:۳۰ بازرسي شده اند.
روشن نيست که آنها چه زماني کمپ را ترک خواهند کرد.
صفاري که پيش از اشغال عراق در سال ۲۰۰۳ توسط آمريکا به کمپ وارد شده بود و با اين گروه به کمپ ليبرتي نزديک فرودگاه بغداد سفر خواهد کرد گفت: "آنها همه وسائل، تک تک وسائل را بازرسي کردند."
او گفت که نيروهاي عراقي به وسائلي مانند دوربينها و چاقوهاي آشپزي اعتراض داشتند که اين امر باعث طولاني شدن پروسه شد.
صفاري گفت: "اين نشان ميدهد که آنها ميخواهند سختگير باشند. اين انتظار طولاني بوده است."

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ