با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ اسفند ۳, چهارشنبه

در يک گزارش کارشناسي از باند خامنه اي تحريم ها را عامل پائين بودن رشد اقتصادي، پائين آمدن توليد، بالا رفتن تورم ... ارزيابي کرده اند.در اين گزارش کارشناسي آمده است:
يکي از عامل‌هاي مؤثر بر پايين بودن رشد اقتصادي ايران، تحريم‌ها بوده است. که با شديدتر شدن اين تحريم‌ها در چند سال اخير برخي آسيب‌هاي جدي به اقتصاد ايران وارد شده است.  به  برخي از اين آسيب‌ها اشاره مي‌شود:
۱- به دليل تحريم‌ها هزينه تمام شده توليد در اقتصاد ايران به طور ميانگين، حدود ۲۵ درصد افزايش يافته است.

۲-تأمين مالي فعاليت‌هاي بازرگاني و نيز تأمين مالي فعاليت‌هاي توليدي در داخل، بسيار سخت‌تر شده است. براي مثال به منظور واردات کالا به کشور، يک وارد کننده با ۱۰ درصد پول مورد نياز براي واردات مقدار مشخصي از کالا مي‌توانست اعتبارات اسنادي (LC) گشايش کند و مابقي پول مورد نياز را پس از واردات اين مقدار کالا و تحويل آن و حتي با تأخير پس از تحويل آن بدون مشکل خاصي پرداخت کند. اما در حال حاضر به سختي مي‌تواند با پرداخت کمتر از ۱۰۰ درصد پول مورد نياز براي واردات مقدار مشخصي از کالا، اعتبارات اسنادي گشايش کند. و واردات اين مقدار کالا را انجام دهد.
۳- شرايطي که در اثر تحريم بر اقتصاد ايران تحميل شده است و سياست‌هاي اجرا شده در برابر اين شرايط مانند تأکيد بر سياست افزايش نيافتن قيمت ارز در بازار کلان ارز، به کاهش جدي  ذخاير ارزي منجر ميشود.
۴- در حال حاضر ذخاير ارزي ايران بصورت نقد کمتر از ۴۰ ميليارد دلار است. (اينکه ۱۰۰ ميليارد دلار مطرح ميکنند، تبليغي است). برخي کارشناسان، علاوه بر  کاهش شديد ذخاير ارزي، کاهش ذخاير طلا کشور را نيز پيش بيني ميکنند.


چهارشنبه، ۰۳ اسفند ۱۳۹۰ / ۲۲ فوريه ۲۰۱۲
http://www.hambastegimeli.com/index.php?option=com_content&view=article&id=34090:2012-02-22-16-27-04&catid=192:2012-02-13-15-56-18&Itemid=203

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ