با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ بهمن ۲۷, پنجشنبه

در ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ وزارت خارجه رژيم، وزراي خارجه کشورهاي هلند، اسپانيا، فرانسه، ايتاليا، يونان و پرتغال را به وزارتخارجه فراخواند و حسن تاجيک مديرکل اروپاي غربي با آنها ملاقات کرد،
رسانه هاي حکومتي رژيم، اين ديدار را بسبک آخوندي طوري گزارش کردند که انگار رژيم يک اولتيماتمي به آنها داده است. در حاليکه برعکس در اين ملاقات با سبک آخوند درخواست کرده بود که تحريم ها اجرا نکنيد حاضر به مذاکره است.   
به گزارشاتي  از اين ديدار توجه کنيد:
تلويزيون حکومتي پرس تي وي گزارش کرد: “جمهوري اسلامي ايران از روز چهارشنبه (۲۶ بهمن ، ۱۵ فوريه) صادرات نفت به کشورهاي هلند، اسپانيا، فرانسه، ايتاليا، يونان و پرتغال را قطع کرد. !! اين خبر امروز به سفيران اين شش کشور اروپايي که به وزارت خارجه احضار شده بودند، اعلام شد...“
شبکه حکومتي العالم در  خبر فوري در ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ خبر داد:  “ايران ادامه فروش نفت به ۶ کشور اروپايي را به تضمين پرداخت بهاي نفت، در چارچوب قراردادهاي بلند مدت مشروط کرده است.“

از اين  دو تلويزيون نظام آخوندي نفهميديم که رژيم آخوندي فروش نفت را قطع کرد يا مشروط؟
فارس رسانه حکومتي وابسته به سپاه پاسداران در ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ خبر داد که: “ برونو فوشه سفير فرانسه در تهران امروز (چهارشنبه) پس از حضورش در وزارت خارجه و ديدار با حسن تاجيک مديرکل اروپاي غربي اين وزارتخانه در جمع خبرنگاران در بيان علت حضورش در اين وزارتخانه گفت: آقاي تاجيک از من دعوت کرد تا پيام مقامات عالي رتبه ايران را به مقامات فرانسوي منتقل کنم. پيام مربوط به تحريم‌هايي است که اروپا در ۲۳ ژانويه وضع کرد که به طور ضمني (تاجيک) عنوان مي‌کرد روش اروپا روش درستي نيست و جمهوري اسلامي آمادگي دارد در مورد مسائل اصلي مذاکره کند و از ما خواسته شد تا کاري کنيم که روابط، خوب و مستمر باقي بماند.
سفير فرانسه ادامه داد: پاسخي که به مديرکل اروپاي غربي دادم پاسخي شخصي بود، چرا که مقامات رسمي فرانسوي بايد پاسخ اين پيام را بدهند.
فوشه خاطرنشان کرد: در اين جلسه توضيح دادم که اين تحريم ها به خاطر برنامه هسته‌اي ايران وضع شده و بار ديگر اظهارات رئيس جمهور فرانسه را مبني بر اينکه آماده‌ايم براي جلوگيري از هرگونه اقدام نظامي در منطقه تلاش کنيم و دوستان ايراني را قانع کنيم که مذاکرات جدي را آغاز کند، بيان کردم.
سفير فرانسه اضافه کرد: عنوان کردم که موضع فرانسه تغيير نکرده ما مي‌خواهيم شفاف و صريح با دوستان ايراني بر مبناي نامه‌اي که خانم اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا براي مقامات ايراني ارسال کرده، گفت وگو کنيم.
فوشه با اشاره به اظهارات سخنگوي اتحاديه اروپا اظهار داشت: ما منتظر پاسخ ايران به اين نامه هستيم و اميدواريم در آينده‌اي نزديک مذاکرات ايران و ۱+۵ برگزار شود.
سفير فرانسه در تهران به ۱۱ قطعنامه شوراي حکام آژانس و ۶ قعطنامه شوراي امنيت سازمان ملل عليه کشورمان نيز اشاره کرد.“
از صحبت هاي آقاي فوشه حتي از همين مقدار گزيده شده توسط رسانه حکومتي فارس روشن است که وزارتخارجه سفراي ۶ کشور اروپا را نه براي ابلاغ قطع نفت از هم اکنون و نه براي مشروط کردن فروش نفت با تضمين پرداخت آن در بلند مدت (يعني ناديده گرفتن تحريم بانک مرکزي) فرا خوانده است. بلکه پيامي به سران اين کشورها بوده که “ما را تحريم نکنيد با ما مذاکره کنيد!“
چنانکه رسانه سپاه پاسداران (فارس) از آقاي فوشه نقل کرده، اروپا که حاضر به مذاکره است ولي در چارچوب نامه خانم اشتون. اگر مذاکره ميخواهيد ، جواب نامه خانم اشتون را بدهيد. هر مذاکره اي بايد پاسخگوي  ۱۱ قطعنامه آژانس و ۶ قطعنامه شوراي امنيت باشد.
علي اعتضاد
۲۶ بهمن۹۰

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ