با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ اسفند ۲, سه‌شنبه

 دادگاهي در تايلند حکم بازداشت ششمين فرد مظنون به دست داشتن در ماجراي انفجارهاي اخير در بانکوک را صادر کرده است. ادعا شده که انفجارهاي هفته پيش با توطئه‌اي از سوي ايران براي حمله به ديپلوماتهاي اسراييلي در بانکوک مرتبط بوده است.
بنا به گزارش سايت بي بي سي ۲ اسفند ۱۳۹۰ ،   پليس تايلند نام اين مظنون را علي اکبر نوروزي شايا، ۵۷ ساله معرفي کرد و اتهام او را در اختيار داشتن و ساخت مواد منفجره اعلام کرده است. در حال حاضر ۳ نفر در ارتباط با اين پرونده در تايلند و مالزي بازداشت شده‌اند و دو نفر ديگر هم، که يکي از آنها زن و ديگري مرد است، تحت تعقيب قرار دارند. روز دوشنبه پليس تايلند محمد خزايي، يکي از مظنونان بازداشت شده را به صحنه انفجار نخست در بانکوک برد .مأموران پليس، خزايي را که جليقه ضدگلوله بر تن داشت و دستانش هم با دست‌بند بسته شده بود، به خانه‌اي در مرکز بانکوک آوردند که مظنونان در آن سکونت داشته‌اند. سه‌شنبه هفته پيش به‌دنبال وقوع انفجاري در آن محل، ساکنان ايراني خانه سعي کردند که از تايلند خارج شونديکي از مظنونان در حين فرار بر اثر انفجار بمب همراه خود،  به‌شدت مجروح شد و مظنون ديگر هم که موفق شد با هواپيما خود را به کوالالامپور برساند، در آن‌جا دستگير شد و تايلند اکنون خواستار استرداد او شده است. 

دو مظنون ديگر نيز هم‌چنان تحت تعقيب پليس قرار دارند که يکي از آنها زني ايراني به نام ليلا روحاني است که تصور مي‌شود به ايران بازگشته و ديگري فردي به نام جواد نيک خواه فرد است. 
به گفته معاون پليس تايلند تصاوير دوربينهاي مدار بسته، علي اکبر نوروزي شايا را در حال خروج از خانه اجاره شده توسط مظنونان نشان مي‌دهد. خبرگزاري فرانسه به‌نقل از يکي از مقامات پليس تايلند گزارش داده که تصور مي‌شود آقاي نوروزي شايا به ايران گريخته باشد.

سه‌شنبه، ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ / ۲۱ فوريه ۲۰۱۲

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ