با پشتیبانی Blogger.

دنبال کننده ها

۱۳۹۰ بهمن ۱۴, جمعه

کمسيارياي پناهندگان ملل متحد درباره موقعيت ساکنان اشرف روز اول فوريه ۲۰۱۲ اطلاعيه اي صادر نمود و ضمن آن تاکيد کرد که ساکنان اشرف به طور رسمي وطبق قانون بين المللي پناهجو هستند و به لحاظ حقوقي «افراد مورد نگراني» محسوب ميشوند
کميسارياي عالي پناهندگان ملل متحددرباره تعيين موقعيت پناهندگي ساکنان اشرف اعلام مي کند
ساکنان اشرف به طور رسمي و طبق قوانين بين المللي«پناهجو»هستندو به لحاظ حقوقي «افراد مورد نگراني» محسوب ميشوند
 کميساريا از مدتي پيش براي احراز هويت و تعيين موقعيت پناهندگي ساکنان اشرف آماده بوده  و هم چنان آماده است اماتأکيد دولت عراق همچنان بر اين است که اين پروسه خارج از  اشرف صورت بگيردهرگونه جابجايي از کمپ اشرف بايد داوطلبانه باشد
در محل جديد بايد آزادي تردد وجود داشته باشد و اين سزاوارترين وضعيت است
قوانين بين المللي الزام آور مي سازند که «پناهجويان» بايد بتوانند از حفاظتهاي پايه‌يي براي امنيت و سلامت خود برخوردار باشند
طبق اصل نان رفولمان اين، شامل حفاظت در مقابل هرگونه اخراج و  فرستادن به مناطقي است که جان آنها  به خطر بيفتد
بيانيه کميسارياي عالي پناهندگان ملل متحددرباره تعيين موقعيت پناهندگي ساکنان کمپ اشرف
• کميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد از مدتي پيش آماده بوده و همچنان آماده است تا براي احراز هويت و قضاوت در مورد استاتوي پناهندگي ساکنان کمپ اشرف که ”افراد مورد نگراني“ محسوب مي شوند، اقدام کند.

•  کميساريا تيمهايي را در صحنه بسيج کرده و توانمنديهاي نرم افزاري و سخت افزاري ضروري را در محل مستقر کرده است. مصاحبه هاي انفرادي لازم است که در محلهاي امن، بيطرف و بصورت محرمانه انجام شود. 
•  تأکيد دولت عراق همچنان بر اين است که اين پروسه ها خارج از کمپ  اشرف صورت بگيرد، در يک محل جديد که در دست آماده سازي است تا به ساکنان امکان جابجايي داوطلبانه به آنجا را بدهد و در آنجا به طور موقت در شرايط امن و مناسب اقامت داشته باشند. کميساريا در زمينه فني براي بهبود زيرساختهاي کمپ مشاوره مي‌دهد.
• کميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد اهميت بسياري براي پيدا شدن يک راه حل مسالمت آميز قائل است، از جمله اينکه هرگونه جابجايي به خارج از اشرف بايد داوطلبانه ، با آزادي تردد و حرکت در محل جديد که سزاوارترين وضعيت  است.
• کميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد اکنون در حال بررسي راه کارها براي تسريع در انجام پروسه تاييد استاتوي پناهندگي است تا بتواند آن را براساس فرد به فرد، منصفانه و به طور کامل اما به سرعت انجام دهد تا بتواند در ميان ضرب الاجل هاي سخت زمان بخرد.
• ساکنان کمپ که تقاضانامه پناهندگي داده اند به طور رسمي و طبق قوانين بين المللي«پناهجو» محسوب مي شوند و تقاضاها يشان بايد مورد بررسي قرارگيرد. در فقدان يک سيستم داوري کشوري در عراق، کميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد اين تقاضاها را به‌طور انفرادي در يک پروسه منصفانه و درست بررسي خواهد کرد. پرونده هر فرد براساس استحقاق طبق قوانين بين المللي بررسي خواهد شد.
• قوانين بين المللي الزام آور مي سازند که «پناهجويان» بايد بتوانند از حفاظتهاي پايه‌يي براي امنيت و سلامت خود برخوردار باشند .  اين، شامل حفاظت در مقابل هرگونه اخراج و بازگشت داده شدن به مناطقي است که جان آنها به خطر بيفتد (اصل نان رفولمان).
• کميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد به همراه دولت عراق، يونامي و سايرطرفهاي ذينفع، متعهد به پيدا کردن راه حل هايي براي اين مشکل به درازا کشيده شده  است. از جمله استقرار و اعزام به کشورهاي ثالث.
کميسارياي عالي پناهندگان ملل متحد
اول فوريه ۲۰۱۲

بایگانی وبلاگ

عنوان بایگانی وبلاگ